DŮLEŽITÉ INFORMACE – CHORVATSKO 2021

  ZA JAKÝCH PODMÍNEK MŮŽU CESTOVAT DO CHORVATSKA?

 

Důležité informace, týkající se Covid-19 – platné od 9. 4. 2022.

Chorvatsko od soboty 9. 4. 2022 zrušilo všechna omezení pro cestu i pro samotný pobyt. Cesta zpět do ČR je rovněž bez omezení. Dovolená v Chorvatsku je pro nás tedy nově jako v době před pandemií (už žádné testy, žádná povinnost se prokazovat o očkování, žádné příjezdové formuláře).

Nyní Vám bude pro cestu opět stačit jen cestovní pas/občanský průkaz.


TRANZIT PŘES RAKOUSKO

Osoby, které Rakouskem pouze projíždějí, nemusí předkládat negativní test PCR na Covid-19 test, ani jít do karantény, pokud průjezd proběhne BEZ ZASTÁVKY (výjimečné přerušení na dobu nezbytně nutnou, např. za účelem návštěvy WC nebo přestupu na vlak či bus je přípustné) a je zajištěn také výjezd ze země. Při případné kontrole by měl cestující důvěryhodně vysvětlit/doložit, že se jedná opravdu o tranzit Rakouskem (např. dokumenty ohledně cíle cesty, navštěvovaných osob, jízdenky či letenky, osobní doklady ČR při návratu domů apod. – v nařízení není forma doložení specifikována).
Více na MZV – Aktuální podmínky cestování do Rakouska a návratu do ČR.


TRANZIT PŘES MAĎARSKO

Aktuálně je na území Maďarska možné vstoupit bez omezení, tj. bez povinnosti doložit svou bezinfekčnost.
Více na MZV – Aktuální podmínky cestování do Maďarska a návratu do ČR.


TRANZIT PŘES SLOVINSKO

S účinností od 19. 2. 2022 neplatí žádná omezení pro vstup do Slovinska z důvodu pandemie COVID-19. Cestující tak mohou vstoupit do země za stejných podmínek jako před vypuknutím pandemie COVID-19, není potřeba předkládání žádného dokladu o bezinfekčnosti.
Více na MZV – Aktuální podmínky pro cestování do Slovinska a návratu do ČR.


CESTOVNÍ DOKLADY
Pro vstup do Chorvatska potřebujete platný občanský průkaz nebo cestovní pas včetně dětí. Tento cestovní doklad musí mít platnost minimálně 6 měsíců po skončení Vašeho pobytu.

CELNÍ PŘEDPISY
Celní předpisy Chorvatské republiky jsou téměř zcela přizpůsobeny normám zemí Evropské unie, ale předměty pro osobní potřebu (nekomerční) se mohou dovážet bez cla a DPH pouze do hodnoty 1.000 kun. Dovoz a vývoz zahraniční i domácí měny v hotovosti a šeků je volný pro cizí a chorvatské občany žijící v zahraničí, ale povinností je celnici přihlásit převoz jakékoli hotovosti, pokud přesahuje hodnotu 10.000 EUR. Více informací na odkazu ZDE.

PLATEBNÍ PROSTŘEDKY
Oficiální měnou je chorvatská „kuna“ (HRK). Jedna kuna se dále dělí na 100 lipa. Existují kovové mince 1,2,5 kuna a drobné mince 10, 20 a 50 lipa a papírové bankovky 10,20,50,100,200,500 a 1000 kuna. Orientační kurz je nyní 1 HRK = 3,23 Kč. Kurzy nejsou jednotné a rozdíly jsou většinou nepatrné. Provize za směnu jsou obvykle v rozmezí 0 – 3%. Peníze lze vyměnit ve směnárnách, v bankách, na poštách i hotelových recepcích. Většinou bývá možné v chorvatských směnárnách směnit i českou korunu. V některých pobytových místech naleznete také peněžní automaty Eurocard, Mastercard a jiné.

LODNÍ A TRAJEKTOVÁ DOPRAVA
Přeprava osob, zavazadel a dopravních prostředků na chorvatské ostrovy je organizována trajekty, chorvatské společnosti JADROLINIJA. Její zastoupení a prodejní místa najdete v každém trajektovém přístavu na pobřeží i ostrovech. Při přepravě trajektem se platí jak převoz dopravního prostředku, tak i každá přepravovaná osoba. Tato doprava je kyvadlová a zajišťuje přepravu osob, automobilů i nákladních vozidel. V období vrcholné sezóny a zejména o víkendech je vhodné přijet do přístavu, z něhož chcete cestovat, s předstihem. Jinak se Vám může stát, že se na trajekt nedostanete.

DŮLEŽITÁ TELEFONNÍ ČÍSLA
Ve většině pobytových míst najdete telefonní automaty na mince nebo telefonní karty, máte možnost telefonovat také z hotelové recepce či pošty. Máte-li u svého mobilního operátora zaplacenou službu roaming, můžete používat i Váš mobilní telefon.
Směrové číslo z Chorvatska do ČR: 00420
Směrové číslo z ČR do Chorvatska: 00385
Důležitá telefonní čísla v Chorvatsku:
Policie: 192
Hasiči: 193
První pomoc: 194
Tísňová linka: 112
Pomoc na cestě: 00385 1 1987
Chorvatský autoklub (HAK): 00385 1 66 11 999

Velvyslanectví ČR Záhřeb
– z českého mobilu: 00385 91 612 1533
– z území Chorvatska: 091 612 1533

Konzulární jednatelství Rijeka: (pouze sezónní od 15.6. do 30.9.)
– z českého mobilu: 00385 91 612 1560
– z území Chorvatska: 091 612 1560 

Konzulární jednatelství Split: (pouze sezónní od 15.6. do 30.9.)
– z českého mobilu: 00385 91 612 1660
– z území Chorvatska: 091 612 1660

Adresa velvyslanectví ČR v Chorvatsku: Radnička cesta 47/VI, 10 000 Zagreb tel: 00385 16177246, 00385 16176894.

Kontakt na příslušníky Policie ČR působící v průběhu turistické sezóny v Chorvatsku:
Omiš:  00385 955693390, 00385 955 693 395
Šibenik:  00385 955 693 388, 00385 955 693 394

DOMÁCÍ ZVÍŘATA
Za veškeré formality, potřebné pro převoz psů a koček, je zodpovědná převážející osoba. Na všechny potřebné dokumenty se informujte u veterináře. Pobyty psů a koček v ubytovacích zařízeních v Chorvatsku jsou zpoplatněny a na možnost jejich pobytu v daném zařízení je třeba se písemně informovat před uzavřením smlouvy.

POBYT
Základní pobytovou jednotkou je týden (7 nocí) sobota – sobota. Zakoupit lze jakékoliv množství týdnů. V případě zájmu lze zajistit i pobyt delší nebo kratší než 7 nocí, pouze však pro klienty, kteří cestují vlastní dopravou, a to po dohodě s chorvatským partnerem (nelze u všech kapacit).

POKYNY NA CESTU
Doklady potřebné k ubytování (voucher, doklady o cestovním pojištění) včetně pokynů na cestu s uvedením přesného času a místa odjezdu zašleme poštou nebo na emailovou adresu uvedenou na smlouvě o zájezdu (případně na adresu našeho provizního prodejce, u kterého jste zájezd zakoupili). Z důvodu upřesnění času odjezdu nebo při prodeji „Last minute“ může být tato doba i kratší.

UBYTOVACÍ DOKLAD – VOUCHER
Zákazník obdrží ubytovací doklad – voucher spolu s pokyny na cestu zpravidla týden před odjezdem, v případě, že uhradil celkovou částku zájezdu. V opačném případě zaniká nárok na vystavení voucheru. Voucher je přísně zúčtovatelná cenina při jejíž ztrátě nemá klient právo na náhradu. Na voucheru jsou uvedeny všechny služby, které jste si zaplatili a na jejichž čerpání během pobytu máte nárok. Pokud klienti svévolně ubytují v pokoji nebo apartmánu více osob než je uvedeno na voucheru, berou na sebe veškerá rizika (postihy, pokuty, vystěhování apod. ze strany ubytovatele). Do voucheru není dovoleno ze strany zákazníka jakkoli zasahovat, učiní-li tak, dojde ke znehodnocení voucheru, který se stává neplatným.

UBYTOVÁNÍ
Ubytování v hotelích, bungalovech i apartmánech nenahrazuje komfort vlastního bytu. Nárok na ubytování vzniká po předložení ubytovacího poukazu – voucheru. Ubytování klientů probíhá mezi 14 – 18  hodinou. V den odjezdu je klient povinen opustit pokoj či apartmán do 10 hodin, aby mohly být pokoje připraveny pro další hosty. Klienti, kteří cestují autobusem, si mohou zpravidla uložit zavazadla na určené místo a příjemně využít posledních chvil do odjezdu. V případě, že zákazník způsobí škodu v ubytovacím zařízení, je povinen ji nahradit. Pokud  jste si z naší nabídky objednali lůžko v „denní místnosti“ apartmánu, je třeba vzít na vědomí, že jím může být gauč, pohovka nebo rozkládací křeslo. Pokud je v pokoji umístěna přistýlka, dochází tím nutně ke zmenšení volného prostoru v pokoji. Kvalita ubytování v privátech, apartmánech a studiích odpovídá v jednotlivých pobytových místech chorvatským normám a předpisům pro tento typ ubytování. Apartmány a studia jsou standardně vybaveny, mají zařízenou kuchyňskou linku a v ceně je zahrnuta spotřeba vody, plynu, elektrické energie a 1x týdně výměna ručníků (není-li uvedeno jinak). Pokoje s balkonem směrovaným na mořskou stranu, mohou mít přímý nebo boční výhled. Ve výhledu mohou bránit stromy a jiná zeleň.

POBYTOVÁ TAXA
Je povinným poplatkem každého hosta staršího 12 let v Chorvatsku i Bosně a Hercegovině. Pobytová taxa je zahrnuta v ceně zájezdu, pokud není uvedeno jinak.

STRAVOVÁNÍ
U pobytů s polopenzí začíná stravování večeří a poslední službou je snídaně. U plné penze začíná stravování obědem. Nápoje, které nejsou zahrnuty v ceně si klient hradí. U stravování formou bufetu (švédských stolů) může být zkonzumováno libovolné množství potravin, které však nelze vynášet z jídelny. Stravování je poskytováno dle norem zahraničního partnera. Ve všech uvedených kapacitách je pitná voda.

DELEGÁTI CK
Ve většině našich pobytových míst bude v určených termínech a hodinách k dispozici delegát nebo zástupce CK. Delegát má na starosti více ubytovacích kapacit, a proto nemůže být s klienty 24 hodin denně. Budou zde rozmístěny informační tabule, kde najdete informace k odjezdu, kontakt na delegáta a další důležité informace. V případě jakýchkoliv nedostatků či problémů ve Vašem ubytovacím zařízení ihned informujte delegáta.

FAKULTATIVNÍ VÝLETY
Téměř v každém pobytovém místě je široká nabídka výletů, které budou zprostředkovány delegátem CK. V místech, kde není delegát přítomen, můžete využít nabídky jiných CK. Většina výletů je podmíněna počtem přihlášených osob. Výlety se hradí na místě, nejsou zahrnuty v ceně zájezdu, pokud není uvedeno jinak.

CENA
Cenou zájezdu se rozumí cena, kterou za služby objednané zákazníkem potvrdí CK na „Smlouvě o zájezdu“ nebo „Smlouvě o službě“. Ceny jsou cenami smluvními mezi CK na straně jedné a zákazníkem na straně druhé. Obsah cen je uveden u nabídky jednotlivých služeb. Cena každého zájezdu zahrnuje povinné smluvní pojištění CK dle zákona č. 159/99 Sb. Děti, které mají zájezd zdarma, platí tato pojištění ve výši 210,- Kč/týden a dopravu.

Hledat ubytování


Potřebujete poradit?